Wednesday 6 July 2011

KENAPA MEMILIH EMAS UNTUK PELABURAN MASA DEPAN.

 Apa maksud keuntungan pelaburan emas? Caranya?
Sebelum kita membelanjakan sejumlah wang, baik untuk membeli barangan keperluan terutamanya yang mahal dan susut nilai) ataupun untuk tujuan modal perniagaan dan pelaburan pastikan anda gunakan wang itu untuk membeli emas dahulu.

Selepas membeli emas, pajakkan di Ar-Rahnu dan tunai yang anda dapat hasil dari pajakan itulah yang boleh anda digunakan untuk keperluan tersebut.

Rasionalnya

Membeli barangan susut nilai (Kereta, TV, LCD, Laptop, Motosikal dan sebagainya) Jika anda membeli barangan yang susut nilai, anda tidak akan kerugian kerana kadar penyusutan itu dapat diimbangi oleh kadar kenaikan nilai emas yang anda pajakkan tadi.

Anda hanya perlu maintain upah simpan 6 bulan sekali dan apabila sampai waktunya nanti (kenaikan harga emas) anda boleh jualkan emas tersebut dan keuntungan hasil jualan tadi akan mengurangkan kerugian anda diatas belian barangan susut nilai tadi dan tidak mustahil dalam masa yang sama anda akan meraih keuntungan, sekaligus membuatkan barangan tadi anda perolehi secara percuma.

Setiap perniagaan terdedah kepada risiko kerugian. Justeru, sandarkan modal perniagaan ataupun modal pusingan anda dengan emas. Caranya sama, iaitu beli emas, pajakkan dan hasil pajakan tadi baru boleh digunakan untuk perniagaan.

Jika perniagaan anda untung, hasil dari keuntungan bulanannya digunakan untuk bayaran balik kepada Ar-Rahnu sedikit demi sedikit sehingga tertebus kesemua emas tadi. Dengan cara ini, untung perniagaan anda dapat, untung kenaikan emas pun anda dapat!!

Jika perniagaan anda rugi pula, anda hanya perlu maintain bayaran upah simpan setiap 6 bulan sekali,  dan dengan purata kenaikan nilai emas 25% setahun, hanya dalam masa 4 tahun anda telah mengganda kan nilai emas anda kepada 100%. Anda boleh jualkan emas tersebut dan keuntungannya telah menutup (cover) semula kerugian anda tadi. Keuntungannya anda boleh belikan emas lagi, pajakkan dan mulakan perniagaan baru.

Sedarlah, jika anda laksanakan cara ini, anda tidak akan muflis, jatuh terduduk dan sebagainya seadainya anda kerugian di dalam perniagaan anda, kerana risikonya telah di minimakan oleh emas.

Sekiranya berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai cara menyimpan emas dan meggandakan aliran tunai, sila hubungi kami.

Efendi Mahat
Perunding Perniagaan Anda 
H/P: 010-2605534

No comments:

Post a Comment